Archive for| the_time Febreiro, 2009

Mitin do BNG en Meis

Febreiro 19th, 2009  |  Published in| the_category Política

O Domingo ás 12:30h no Multiusos do Mosteiro: Mitin do BNG.

Falarán: Mari Rodiño (Portavoz do BNG en Meis), Gonzalo Constenla (Delegado Provincial da Consellaría de Medio Rural) e Montse Prado (Candidata do BNG polo Salnés ao Parlamento Galego).

O Concello de Meis verá mermado os seus ingresos do Estado

Febreiro 17th, 2009  |  Published in| the_category Economía

O Concello de Meis verá mermado os seus ingresos dos fondos estatais como así acreditou onte Rafael Louzán. Pasará de percibir 828.449 € no 2008 a 574.452 € no 2009. Isto significa unha perda do 30,6%.

Según declarou aos medios de comunicación o “señor” Louzán o Estado debería ter en conta o esforzo que debe realizar o Concello para pagarlle aos seus propios traballadores. O que non di Louzán é que o Concello de Meis perdou poboación nestes anos baixando do listón dos 5000 habitantes grazas ás “fabulosas” políticas do PP en Meis. Nen tampouco comenta que en 10 anos este Concello foi incapaz de sacar adiante un Polígono Industrial. Máis iso sí…estómagos agradecidos hai moitos. A todos eles verémolos o día 1 de Marzo polas mesas electorais como interventores e apoderados do Partido Popular.

Algúns xa levamos denunciando este tipo de políticas: “comida para hoxe, mais fame para mañán”. Claro está, vese a preocupación de Louzán de perder a rede clientelar tecida ao longo destes anos. Isto é o que realmente lle interesa e non o desenvolvemento económico do Concello.

Cans asilvestrados matan ovellas en Nogueira

Febreiro 17th, 2009  |  Published in| the_category Sucesos

Diario de Arousa (17.02.09):

Varios perros asilvestrados que vagabundean por la parroquia de Nogueria mataron a cuatro ovejas en la mañana del domingo, por lo que los vecinos temen que se produzcan más destrozos mientras no se controlen y capturen a estos animales, que “podrían facerlle dano incluso a algún neno”.
El ataque se produjo en una finca cerrada durante la mañana del domingo, entre las 11 y las 14 horas. El propietario, Isidoro Dios López, fue como cada mañana a abrir el galpón donde duerme el ganado, compuesto por seis ovejas adultas y tres corderos, para dejarlo libremente pastando dentro de las dos hectáreas que forman su terreno, sin sospechar que apenas tres horas después, cuando se acercó junto a ellas para comprobar que todo transcurría con normalidad, lo que se encontró fue algo muy distinto, ya que una de las ovejas junto a un cordero yacían sin vida en el campo, con claros síntomas de haber sufrido una muerte causada por mordeduras de perros abandonados.

Además, otra de las piezas y su hijo se encontraban desaparecidas hasta la tarde de ayer, cuando se localizó un tercer cuerpo parcialmente devorado por los canes, permaneciendo de momento en paradero desconocido la cuarta y última víctima ovina.
De esta forma, Isidoro Dios puso en conocimiento de las autoridades los hechos sucedidos, presentando una denuncia en el cuartel de la Guardia Civil de Cambados, tras la cual dos agentes se personaron en el lugar para proceder a la inspección ocular y realizar el informe pertinente.
Pérdidas económicas > El ganadero estima en unos trescientos euros el valor de las cuatro piezas perdidas, que las tenía para básicamente pastar y ayudar a controlar el césped en una propiedad tan extensa como la suya, dinero que “non recuperarei ao non tratarse dun lobo o que perpetrara o ataque, dacordo co se establece por lei”, según explica él mismo.
A este respecto, el afectado añade que “na zona xa non é a primeira vez que ocorre algo así, porque son uns cantos veciños os que poden contar cómo perderon máis ovellas por estes cans que están a facer estragos na parroquia de Nogueira, e que de aquí a uns meses vemos cómo campan as súas anchas sen que ninguén faga nada por evitar este desastre”. Sin embargo, Isidoro Dios insiste también en la importancia de controlar a estas manadas de cánidos vagabundos “para que non teñamos que lamentar que sexa un neno pequeno o que sufra as mordeduras a próxima vez”.

Diario de Arousa (18.02.09): Nuevos ataques de perros asilvestrados a las ovejas se extienden a San Martiño

El concello de Meis está sufriendo en los últimos días una serie de ataques perpetrados por una manada de perros asilvestrados que están causando pavor entre los vecinos y propietarios de ganado, sobre todo ovino por ser las piezas más codiciadas en sus acciones.
Por el momento, los ataques no se localizan en una sola parroquia como se pensaba en un principio, sino que se están registrando nuevas incursiones en lugares pertenecientes a San Martiño, donde algunos propietarios fueron objeto de la “indeseable” visita de estos animales vagabundos que acabaron con la vida de numerosas ovejas y corderos.
De esta forma, una de las vecinas, Mariví García, escuchó ruidos durante la madrugada del domingo y cuando se dirigió a comprobar de qué se trataba se encontró con una pieza seriamente dañada en las cuatro patas, ya que presentaban numerosos mordiscos y heridas que probablemente puedan causarle la muerte tal y como explica la afectada “porque creemos que unha delas a ten rota xa que está todo o tempo tumbada, case non se pode mover e o pouco que fai é con moita dificultade”.
Además, la ganadera añade que esta situación “é unha desgracia para todos nós que vivimos ao día e non nos sobran os cartos, nós non podemos permitirnos perder ovellas porque sí”, incluso afirma que “isto antes non ocorría, sempre houbo cans soltos e non pasaba nada, pero agora estes parece que o fan con rabia, ou para xogar, non o sabemos, porque nin sequera as comen, só as morden e nada máis”.
También comenta cómo “á outra veciña matáronlle tres dunha vez; en cambio, a unha muller que vive cerca de aquí deulle tempo de actuar porque cando se deu de conta chegou a onde estaba o seu rebaño e encontrouse cos cans en plena faena, polo que pudo espantalos antes de que chegaran a ferir a algunha”.
“In fraganti” > Gracias a que esta propietaria evitó la catástrofe en su finca, pudo ver cómo se tratab de dos canes, uno de color marrón oscuro y otro negro, de tamaño entre medio y grande.
Por otro lado, sigue sin aparecer el cadáver de la cuarta oveja asesinada a Isidoro Dios López, el cual sufrió el ataque de los cánidos en la mañana del pasado domingo, perdiendo entre todas las piezas unos 300 euros.

Diario de Arousa (19.02.09)

El alcalde de Meis, José Luis Pérez Estévez, anunció ayer que comenzaron las labores de búsqueda y localización de los perros que en los últimos días protagonizaron los ataques a numerosas ovejas en distintas parroquias del municipio, causando la muerte a casi todas ellas excepto a una.
A este respecto, el regidor local asegura que “correremos nós con todos os gastos, tal e como nos corresponde xa que os cans están dentro do territorio meisiño, e aínda que non contemos cun servizo municipal de canceira, é o noso deber actuar en consecuencia e evitar desta maneira que os desagradables acontecementos da última semana volvan a repetirse”.
Además, sobre este mismo tema destaca que “non é habitual que ocorra algo así no noso concello, porque aquí nos coñecemos todos e basta que suceda un ataque destes para que no momento o saiban case todos os veciños, pero recordo tempo atrás xa fai bastante que houbo un caso semellante cun can de grandes dimensións polo que tiveron que acudir os membros da Garda Civil do Seprona para capturalo e levalo porque a xente estaba moi asustada e non podían ir tranquilos a ningún sitio temendo que o can puidéralles trabar”.
Ley de protección > Por otra parte, de acuerdo con el capítulo V artículo 11.1 de la Ley de protección de animales domésticos y salvajes en cautividad, se establece que “los Ayuntamientos recogerán a los animales abandonados y los retendrán hasta que sean reclamados, acogidos o sacrificados”; mientras que en su punto 2 se especifica que “si el animal no está identificado se retendrá por un plazo de veinte días, transcurrido el cual los centros de recogida podrán darle destino más conveniente, y sólo en último término el sacrificio”.
Por otro lado, la presidenta de la Asociación Protectora de Animales de Cambados, Olga Costa, comenta que “estos perros asilvestrados o incluso los recelosos del hombre que son casos distintos, son muy difíciles de capturar, porque al mínimo indicio de presencia humana huyen”; en cambio, sobre las técnicas a utilizar, destaca dos como las más efectivas: una sería mediante un disparo con un rifle anestésico, y la otra colocando una jaula-trampa con comida, método ya puesto en práctica en la localidad de Cariño para recoger gatos asilvestrados y que fue todo un éxito.

Veciños de Aldea de Arriba exixen o derrube dun ghalpon

Febreiro 14th, 2009  |  Published in| the_category Sucesos

Diario de Arousa (14.02.09)
Un grupo de vecinos liderados por Vicente Mariño Campio continúa denunciando la “situación ilegal” en la que se encuentra un galpón en la parroquia meisina de San Salvador, por no “respetar a distancia de retranqueo e entorpecer a visibilidade nun cruce perigoso”.
Varios de los vecinos afectados por la ubicación de este galpón comentan sobre las declaraciones realizadas recientemente por parte del alcalde, José Luis Pérez Estévez, que “non é certo que o problema sexa o muro de peche da finca que construiu a Deputación, porque nós o que denunciamos é que ese muro aproveitouse para subilo aínda máis e servir así de parede a un galpón de cento corenta metros cadrados que non respeta as distancias mínimas de retranqueo exigidas pola lei ”.
Además, recuerdan también que “non ten valor ningún que se diga que houbo unha cesión á ampliación da estrada, xa que os primeiros dous metros de fondo xa non eran do propietario do galpón porque Concentración Parcelaria dispuxo en todos os lindeiros das fincas adxudicadas coas pistas o desconto deses dous metros de fondo para facelas máis anchas, polo que o dono da construcción ilegal non dou nada”.
Cambio de ubicación > A este respecto, los vecinos piden que “o paramento que está pegado á estrada que se derrumbe e que se faga un máis ao fondo tal e como está contemplado pola normativa legal, para o que é fundamental que a Deputación Provincial sexa o máis dilixente posible na tramitación do expediente da denuncia e actúe dictaminando a súa demolición canto antes”.
Sin embargo, en relación a la afirmación del regidor local en la que asegura que “esta situación es consecuencia de un conflicto puramente vecinal”, el grupo de interesados especifican que “de ningunha maneira isto é así; e en todo caso se existe unha polémica é debida a actitude mostrada polo alcalde xunto coa terquedade do propietario en cuestión contra os demáis que vivimos ao seu lado, porque tamén añadiuse que o dono da construcción está disposto a facer o retranqueo pero isto non vai a a acabar ata que o faga cumplindo coa lei como todos nós”.

Diario de Arousa (11.02.09)
El alcalde de Meis, José Luis Pérez, matizó la polémica respecto al supuesto galpón ilegal en San Salvador de Meis pues según el regidor “he visitado el lugar y allí no existe ningun galpón, lo único que hay es un muro de cierre de una finca que además construyó la Diputación cuando se amplío el vial de la zona, y sobre dicho muro su dueño apoyó simplemente unas uralitas para tener una zona cubierta, pero no se puede decir que eso sea un galpón”.
Respecto a la incorporación a la carretera el regidor asegura “que no es una salida fácil por estar en plena curva pero ni el muro ni las uralitas que colocó su dueño la hacen más difícil de lo que es por sí misma y por eso la Diputación colocó un espejo que facilite la visibilidad”. Jose Luis Pérez achaca la polémica a un “problema entre vecinos en la que el Concello no tiene nada que ver”.

Mitin Local do PSOE de Meis

Febreiro 14th, 2009  |  Published in| the_category Política

No Multiusos do Mosteiro ás 12:30h o domingo 15 de Febreiro. Falarán: Marta Giráldez (Voceira do PSOE no Concello de Meis), Rafael Blanco Guerreiro (Candidato ao Parlamento) e Modesto Pose (Candidato).

Foto de Rafael Blanco: Xentileza da Páxina web de Unha Grande e Chea (Cambados)

Comezou a campaña das A-09

Febreiro 13th, 2009  |  Published in| the_category Política

Ainda que levamos tempo de pre-campaña onde os partidos políticos tiñan colocados os seus cartaces no Mosteiro, empezou hoxe oficialmente a campaña para elexir aos deputados ao Parlamento Galego. Uns 4000 veciños de Meis están chamados ás urnas o día 1 de Marzo.

VIDEOS HUMORÍSTICO SOBRE “EU SON ANXO QUINTANA”

Entroido meisiño 2009

Febreiro 13th, 2009  |  Published in| the_category Festas


CALENDARIO DO ENTROIDO MEISIÑO

– Sábado 21 de Febreiro ás 17:00 h no Campo da Feira, programados varios xogos de animación, coa participación da banda “Duende Sico”.
– Sábado 21 de Febreiro ás 20:00 h nos arredores do Centro Médico da Rochela (Nogueira) “saída do porco” até o Campo da Feira. Alí desenvolverase un baile de disfraces animado po un dúo musical. Haberá premio aos mellores disfraces, o concurso terá varias categorias: Individual, Parellas e Grupos (cun mínimo de 6 particpantes).
– Domingo 22 de Febreiro ás 14:00 h “Cocido do Entroido”, prato típico cun prezo de 16 € para adultos e 6 € para os máis cativos.
– Domingo 22 de Febreiro ás 17:00 h celebrarase o “Enterro do Porco” e posterior incineriación no Campo da Feira.

Celebrarase un Concurso de Postres Tradicionais do Entroido, pois os doces son unha manifestación gastronómica fundamental nesta festa. Desde o Concello pídese a todos os veciños a súa participación disfrazándose para a ocasión.

Pérez pide que la glorieta de Vilanoviña se sitúe en el centro de la vía por motivos de seguridad

Febreiro 13th, 2009  |  Published in| the_category Sociedade

Diario de Arousa (12.02.09)

El alcalde de Meis, José Luis Pérez Estévez, recuerda a la delegada provincial de la Consellería de Política Territorial, Isabel Domínguez, el cambio de ubicación de la rotonda del cruce de Vilanoviña con Portas, solicitado hace dos meses para dotar a la zona de más seguridad vial.
De esta forma, el regidor local insiste en “la necesidad urgente del cambio de situación de la rotonda del cruce de Vilanoviña porque está totalmente descentrada”, después de transmitirle a Domínguez en una reunión mantenida a finales del año pasado “la misma petición de centrar la glorieta que sustituye al antiguo cruce de Portas, ya que se encuentra en una posición que no es la más idónea para los automovilistas, por estar desplazada hacia un lado”.
Sobre este tema, José Luis Pérez añade que “tras las numerosas peticiones de los vecinos recogidas por el Concello ya exigimos en su momento la misma solución para la glorieta que se colocó con anterioridad en el cruce de Caldas, porque considerábamos que tampoco estaba en la situación más adecuada en cuanto a visibilidad y maniobrabilidad de los conductores”.
Nuevo proyecto >Además, el alcalde insiste en que “en concreto en esta parte de la carretera PO-531 es fundamental que los vecinos del lugar y usuarios contemos con las máximas medidas de seguridad porque está catalogada como un tramo de concentración de accidentes, uno de los más importantes de la zona norte de la provincia y que está situado en la comarca de O Salnés”.
Por su parte, desde Política Territorial se está trabajando en la elaboración de un proyecto integral de reducción de los siniestros en toda la zona comprendida entre los kilómetros 16 y 18, y cuyo presupuesto asciende a la cantidad de 1,6 millones de euros pero que de momento está en fase de redacción.
Con esta actuación, la Consellería continuaría con la adopción de medidas en la vía PO-531 para evitar los accidentes, después de la inclusión de una rotonda en el cruce de Vilanoviña con Portas que supone una mejora de la seguridad en todo el tramo.

O Inventario do Arquivo Municipal de Meis

Febreiro 7th, 2009  |  Published in| the_category Libros

inventariomunicipal.jpg inventario-do-arquivo-municipal1.jpg

O Inventario do Arquivo Municipal de Meis ten a súa historia en 1986 cando se inicia a organización dos fondos do Concello de Meis mediante convenio entre o INEM e o Concello, coordinada polo equipo técnico da Deputación. O incendio de 1930 destruiu o almacenado até esa data, polo que o volume documental é significativamente escaso e recente: 509 libros e 389 cartafoles.

Máis información: O Arquivo Municipal de Meis

Aprendizaxe de idiomas

Febreiro 7th, 2009  |  Published in| the_category Eventos

A Consellaría de Educación e Ordenación Universitaria convoca unha becas para centros sostidos con fondos públicos pertencentes á Comunidade Autónoma de Galiza rematando o prazo este luns 9 de febreiro. A Oficina Municipal de Infomación Xuvenil (OMIX) do Concello de Meis está asesorando sobre os trámites necesarios para solicitar as axudas destinadas á aprendezaxe de linguas. Para máis información dirixirse á Oficina de información xuvenil, ubicada no Multiusos do Mosteiro, ou chamar ao 986 71 22 77.