Archive for| the_time Outubro, 2008

Adxudicada a redacción e deseño da autovía Curro-Baión

Outubro 31st, 2008  |  Published in| the_category Eventos

A Consellaría de Política Territorial, Obras Públicas e Transportes(Cptopt) publicou no DOG a redacción do proxecto de trazado e construcción da autovía Curro- Baión. Cun custe de 769.040 €.
A nova autovía terá unha lonxitude de 9 quilómetros e a súa construcción suporá unha inversión duns 80 millóns de euros. Esta infraestructura terá unha calzada de 26 metros de ancho constituída por catro carrís, dous en cada sentido.

Máis información
: Faro de Vigo 31.10.08, La Voz de Galicia 31.10.08, Canal Rías Baixas 30.10.08

Meis tramita a súa inclusión nun programa para utilizar o bus escolar como transporte público

Outubro 31st, 2008  |  Published in| the_category Concello

O Concello de Meis está acometendo os trámites necesarios para formar parte do programa Transporte Escolar Compartido, tamén coñecido como Tes + Bus. A iniciativa, posta en marcha pola Consellería de Política Territorial, pretende promocionar o transporte público nas zonas de carácter rural da comunidade. Os veciños poderán utilizar o bus escolar para os seus desprazamentos habituais.
O obxectivo desta iniciativa é o de facilitar os desprazamentos da poboación que residen en áreas cun escaso servizo de transporte público. Este é o caso de Meis que, do mesmo xeito que o resto da comarca arousá, sofre as carencias dun sistema de transporte público que se quedou obsoleto e non atende as demandas reais da poboación actual.
O programa pretende aproveitar o percorrido que hoxe en día realizan os autobuses escolares para que os habitantes das diferentes zonas poidan acceder a lugares nos que se atopan servizos como o Concello, o centro de saúde, a farmacia ou os bancos. Desta forma, os veciños de Meis poderían dispor dun transporte que, á primeira hora da mañá, achegáselles ao centro urbano do municipio.
Meis remitiu a súa solicitude á Xunta que, nas próximas semanas deberá dar a súa aprobación para que os veciños poidan compartir transporte cos escolares.

Información tirada de La Voz de Galicia do 31.10.08

Malestar xeralizado pola suba de impostos polo Concello de Meis

Outubro 24th, 2008  |  Published in| the_category Sociedade

Chegoume este correo por un “anónimo” para o artigo que hai abaixo pola suba do IBI. Gostoume porque coincido co que di na súa meirande parte, por este motivo decidin engadilo como unha nova para que a xente poda opinar e xulgar sobre o mesmo. Últimamente a suba dos impostos en Meis está xeralizando un profundo malestar na veciñanza e non se comprende que se faga deste xeito esaxerado en plena recesión económica.

“Los vecinos de Meis estamos recibiendo unos avidos en correo certifiado comunicando las URBANAS para el póximo año 2009, a esto tenemos que decir que es una verdadera barbaridad, pero tambien decir que todo se lo debemos al ALCALDE, porque de lo único que se preocupa es de “cobrar un buen sueldo cada mes” marcharse de caza” e incrementar la plantilla del Ayuntamiento con perdonas de su partido, a tanto llega el colmo que no cojen en los locales puesto que no tiene donde meterse, y están pasando la mañana de palique sin hacer otra cosa, y por eso decimos que es un DESPILFARRO.-
No podemos entender como un Concello de menos de 5000 habitantes puede tener una plantilla de ese calibre, hasta llegar al colmo de dos Aparejadores, cuando las obras en Meis no son para tanto, que hace el Aparejador titular, ¿se rasca como todos?, pero eso lo pagamos todos los vecinos de hecho ahí temenos este desastroso incremento, el titular de este comentario se queda corto en decir un 300%.-
Señores vecinos de Meis, nuestra pregunta es, despues de tantos empleados como hay, por si fuera poco se incrementan con Concejales Liberados, mas carga todavía porque se le están pagando unos salarios mensuales y bastante altos, sigue el DISPILFARRO, y por supuesto para poder cuadrar las cuentas ahí viene el incrimento descrimidado de la URBANA.-
Pero mas señores vecinos, no solo se ha incrementado la URBANA de las casas, que tambien consideran URBANA a los terrenos que se dicen URBANIZABLES, pero cuando llega la hora de la verdcad no conceden PERMISOS de construcción porque son inservibles, la verdad es una pena de como funcionan las cosas, por lo menos en MEIS, entonces decimos ¿donde están las fuerzas públicas encargadas del control de las gestiones del Concello?, es imposible en los tiempos que estamos de AUSTERIDAD debido a la crisis que en nuestro Ayuntamiento podamos aflojar el cinturon mas de un 300%.-
Todo esto se lo debemos a nuestro ALCALDE, porque como ya todo está mas que quemado no tiene ya de donde sacar mas y por supuesto tiene que seguir cobrando cada mes esa barbaridad de sueldo alguien lo tiene que pagar y que hace pues ya no hace falta ni comentarlo.-
ASÍ QUE PIDO A TODOS LOS VECINOS NOS UNAMOS PARA HACER UN FRENTE COMÚN EN CONTRA DE ESTE “DISPARATE”, ASÍ COMO EN CONTRA DEL ALCALDE CULPABLE DE ESTA DESORBITADA SUBA.-
Tambien desde aquí quisiera decirle a ese Sr. NUÑEZ FEIJJO que tanto crica, que es lo que hace, mientras en sus Ayuntamiento están quemando a los vecinos con impuestos para ellos vivir bien, entonces le decimos al Sr. Nuñez, a Vd. como a su partido cuiden y miren su casa que buena falta le hace.”

Clases de Pintura e Debuxo por Sandra Carballa

Outubro 23rd, 2008  |  Published in| the_category Cultura

A artista meisiña Sandra Carballa, Licenciada en Belas Artes, anúnciase para dar clases de Pintura e Debuxo. Co lema “Apetéceche sacarlles partido as túas mans”.
Hai un teléfone móbil de contacto:679377795

Os trazados alternativos para a autovía entre Curro e Baión

Outubro 23rd, 2008  |  Published in| the_category Eventos

Publicado polo Diario de Arousa (23.10.08):

La Consellería de Política Territorial contempla cuatro trazados alternativos para construir la autovía de nueve kilómetros que unirá Curro y Baión hasta el enlace con el vial del Puerto de Vilagarcía. Tres de estas cuatro posibilidades incluyen un túnel de 600 metros de longitud para salvar la orografía y evitar que el trazado sea muy sinuoso e incómodo para los usuarios. Además, en el nudo de Curro también se contemplan tres posibilidades con la finalidad de que la afección a los vecinos sea la menor posible. En este sentido, uno de los trazados salva las canteras de San Lourenzo, pero perjudica la posible expansión del polígono industrial de Barro-Meis, por la parte del municipio de O Salnés.
El municipio de Meis será uno de los más afectados por las obras de construcción de la autovía entre Curro y Baión, un proyecto que la Consellería de Política Territorial pretende iniciar a principios del próximo año y que incluye cuatro trazados alternativos para sus nueve kilómetros de recorrido hasta el enlace con el nuevo acceso al puerto y a la variante de Vilagarcía, que también tendrá conexión con la N-640.
El primero de los trazados fue denominado como alternativa “Oeste”, con una longitud de 9.088 metros, tiene su origen en la continuación del desdoblamiento de la PO-531, próximo al actual enlace de Curro, lugar desde el que se asfalta hacia el oeste para evitar afecciones a las edificaciones del núcleo de San Lourenzo de Nogueira. Dos kilómetros y medio más adelante, el trazado tomaría dirección norte entre los núcleos de Fondo de Vila y Rialdonos, paralelo a la PO-531. Después vuelve a cruzar la carretera general, sobre la que se prevé un enlace entre los núcleos de Vilanoviña y A Lagoa, para pasar al municipio de Vilanova a través de un viaducto de 375 metros de longitud y entroncar después con la variante de Vilagarcía.
La siguiente alternativa, conocida como “Centro 1” mantendría el mismo trazado inicial que la anterior, pero al llegar al kilómetro 4 discurriría por dos explotaciones mineras a cielo abierto, por la ladera de Serra Moroza y Monte da Pena, donde se proyecta un túnel de 600 metros de longitud. Aquí también habría que construir un viaducto de 420 metros que atravesaría el valle del río Umia para volver a coincidir con el trazado de la alternativa oeste hasta el final.
En la alternativa “Centro 2” el origen es común a las anteriores, si bien, una vez superado el enlace de Curro, el trazado iría en dirección este para evitar la afección de los núcleos de población. En el punto kilómetrico 2,2, próximo a los montes de San Lourenzo, se proyecta un enlace para la conexión con la PO-531, así como con el polígono Barro-Meis. También bordeará los núcleos de Pedras y Nogueira, en el municipio de Meis. En el kilómetro 4,1 cruzaría la carretera PO-9407, donde se prevé un enlace de acceso a los lugares de Couto, Currás y Cjan de Outeiro, entre otros. Al igual que en la alternativa “Centro 1”, sería necesario construir un túnel y un viaducto de 420 metros para atravesar el Umia para que el corredor llegue al núcleo de Baión, donde finalizaría en una glorieta que serviría de acceso a la Variante de Vilagarcía.
Por último, la alternativa “Este” mantiene el origen de la “Centro 2” hasta el kilómetro 2, ya que a partir de ahí se desplaza hacia el este discurriendo por la ladera del Monte de Cavada. Un kilómetro más tarde pasa al Concello de Portas para cruzar el Rego de Couto y a continuación el Rego de Chas. En el punto kilométrico 4,3 cruzará la PO-9407, donde se prevé un enlace que sirva de acceso a la actual PO-531, así como a los núcleos de Couto, Zurras y Chan de Outeiro, entre otros. Esta alternativa se aleja en todo momento de los núcleos próximos a la carretera actual y su trazado se hace más sinuoso que los anteriores al tener que adaptarse a las laderas próximas. También sería necesario construir un túnel de 610 metros por Serra de Moroza y Monte da Pena. A través de un viaducto, conectaría con la variante.

Os afectados pola subida do IBI crearán unha Plataforma veciñal

Outubro 22nd, 2008  |  Published in| the_category Sociedade

DIARIO DE AROUSA (22.10.08):
Los vecinos de Meis están planteándose la posibilidad de crear una plataforma vecinal con la intención de reclamar ante la subida “desproporcionada” del IBI, algo inusual por lo que muchos de ellos les toca a pagar cerca de un 300% más en relación al mismo impuesto del año pasado.
El Ministerio de Hacienda está enviando durante estos días cerca de 8.000 cartas a todos los vecinos del concello de Meis, comunicando la nueva cuota a pagar del Impuesto sobre Bienes Inmuebles (IBI), muchas de las cuales conllevan un aumento “desmesurado” de los importes.
En este sentido, algunos de los vecinos afectados comentan que “se produjeron situaciones en las que de pagar 572 euros el año pasado se pasa esta vez a querer cobrar 1.040 euros por las mismas propiedades, o en un impuesto de 235 euros subirlo a 760 este año”; pero sobre el impuesto de fincas rústicas la situación “no mejora, por lo que por ejemplo en una propiedad en la que se recaudaba 36 euros este año se pretende cobrar 104 euros, algo también insólito en este tipo de terrenos”.
En principio si entre todas las parroquias que abarca Meis no se alcanza la cifra de 5.000 habitantes censados, la elevada cantidad de notificaciones responde a la iniciativa de remitir una solicitud por cada propiedad, por lo que a consecuencia de ello en numerosas ocasiones los titulares se encuentran con más de una en su domicilio.
A consecuencia de ello, el descontento vecinal “es inevitable, sobre todo al comprobar que en otros concellos de la comarca no se aplicaron estas nuevas tarifas”.
Por lo tanto, los vecinos “no se explican cómo en una situación de plena crisis se les castiga de esa manera subiendo un impuesto como es el IBI hasta un 300% en muchos de los casos, superando los 1.000 euros de cuota a pagar”.

O PSOE de Meis renova a Executiva Local

Outubro 22nd, 2008  |  Published in| the_category Política


O sábado 18 de Outubro pola tarde celebrouse a Asemblea da agrupación local coa fin de escoller á súa executiva. Por unanimidade, elixiuse continuar co proceso de renovación iniciado no proceso das Eleccións Municipais. A lista aprobada está encabezada por Marta Giráldez, Secretaria Xeral, informou aos presentes do seu programa de traballo que empeza pola necesidade de achegar o traballo que os socialistas están a facer no Concello ao pobo; ademais propuxo artellar un sistema para que os veciños de Meis teñan a posibilidade de achegarlles as súas preocupacións e problemas. Outra das propostas da nova executiva e promover unha campaña de afiliación entre os seus simpatizantes e veciños que estean interesados, coa fin de sumar nova xente con novas iniciativas.
A Executiva quedou constituída do seguinte xeito:
Secretaria Xeral, Marta Giráldez.
Secretario de Organización, Isidoro Dios.
Secretario de Contas, Francisco Casás.
Secretaria de Igualdade, Cristina Sineiro.
Secretario de Cultura, José Ramón Jubino
Secretaria de Relacións co Grupo Municipal, Aderita Serantes
Secretaria de Comunicación, Hortensia Fernández.

Máis información: La Voz de Galicia 22.10.08

A coral Xuntanza Xoven grava o seu primeiro CD

Outubro 21st, 2008  |  Published in| the_category Coral Xuntanza de Meis

A coral xuntanza xoven está a prepararse para gravar o seu primeiro CD, que será o día 30 deste mes. Están a prepararse duramente nos ensaios que se realizan normalmente tódolos sábados, ademáis de algúns días da semana por este motivo. Gravarán 9 temas, unha selección en galego, castelán e francés, que son parte do que veñen facendo dende o ano 2002 cando naceu este grupo. O pasado sábado tiveron a sesión fotográfica para a portada e interiores do CD. Farán a presentación do traballo no nadal; ainda está por confirmar a data, pero podería ser o día 21 de decembro, se organizan o festival de coros do concello de Meis, que ainda está por decidir.
Montse Arosa Villar. Directora.


Libros sobre o mosteiro da Armenteira

Outubro 20th, 2008  |  Published in| the_category Libros

libromonarmenteira1.jpg

Existen varios libros e artigos que nos explica polo miúdo as características e a historia do mosteiro da Armenteira:

– “Monasterio de Armenteira” de Manuel Fernández Ramos. Imprenta Peón (Pontevedra). 1973

 – “Monasterio de Armenteira: Leyenda hecha viva” de Carmen Ordóñez Pérez. Editorial Edilesa (León). 2002  

Outros traballos específicos sobre o mosteiro 

-COLOMBÁS, G. M. :”El monasterio de Armenteira”, Vigo.

– DUARTE, B. (1961): «Historia del monasterio de Armenteira», Compostellanum, 6.

– FERNANDEZ RAMOS, M. (1982): “Guía breve del Real Monasterio de Santa María de Armenteira”, Santiago.

– VALLE PEREZ, J.C. (1977): «El monasterio de Armenteira», Museo de Pontevedra, 31.- (1983): «El mudejarismo en la iglesia del monasterio de Armenteira», Museo de Pontevedra, 37.

– YAÑEZ NEIRA, D. (1980): “El monasterio de Armenteira y sus abades”, Pontevedra.

Luis Rei desvela que, trás a República, Ramón Cabanillas foi secretario do Concello de Meis

Outubro 16th, 2008  |  Published in| the_category Historia

Publicado polo Diario de Arousa (16.10.08):

O biógrafo de Ramón Cabanillas, Luis Rei, desvelou onte, durante o transcurso das “I Xornadas Cabanillas na Escola”, que o chamado poeta da raza foi secretario do Concello de Meis trala República durante tan só 15 días e que, ao ser denunciado, tivo que sofrir un proceso que durou anos.
Luis Rei protagonizou o ciclo de conferencias que Candea está a organizar co gallo da celebración das “I Xornadas Cabanillas na Escola” e nas que participan máis dun cento de mestres de toda a comarca. O biógrafo do poeta da raza comentou os textos relacionados coa vida e obra do autor e fixo referencia ao prólogo do seu libro, que sairá á luz durante o primeiro trimestre do vindeiro ano e que se convertirá na biografía máis completa e fidedigna do escritor cambadés.
Realizou un breve percorrido pola infancia de Cabanillas e se detivo un pouco máis na súa etapa no seminario, xa que foi alí onde acadou “unha formación máis importante”. Luis Rei falou tamén do seu periplo como funcionario e axente de negocios en varios municipios e, de inmediato, inmiscuiuse de cheo na viaxe que realizou a Cuba, país onde “se fai poeta e onde chegou a traballar de viaxante de augas minerais, nunha vida chea de aventuras”.
Foi durante a súa etapa en Cuba cando a obra de Cabanillas serviu para que o autor cambadés recibira o alcume de “Poeta da Raza”, xusto nunha época na que nacían as Irmandades da Fala, polo que comezou a escribir co gallo de buscar obxectivos claramente nacionalistas, segundo explicou Luis Rei durante o transcurso da súa charla.
Deste xeito, é cando se lanza a escribir teatro, a crear mitos e a explorar en todos os ámbitos coa finalidade de non ser encasillado.
Durante a súa intervención, Luis Rei quixo deixar unha perla e anunciar algo que moi poucas persoas sabían. Desvelou que Ramón Cabanillas viviu nos anos vinte en Madrid e que retornou a Cambados para exercer como secretario de Meis trala República.
Pero esta nova etapa profesional na vida de Cabanillas “tan só durou 15 días”, porque foi denunciado e tivo que padecer un proceso que se prolongou durante varios anos e que o obrigou a vivir prácticamente nun estado de alegalidade.
O biógrafo de Cabanillas detívose despois no seu refuxio de Samos, onde, con setenta anos encabezou o chamado Rexurdir da literatura galega e tamén cando marchou para Baracaldo porque alí vivía unha das súas fillas, ata que regresou a Cambados porque era o seu expreso desexo de morrer na súa vila.
As Xornadas sobre Cabanillas continuaron coa presentación das experiencias do colexio de Vilariño co “Estudo do léxico na obra de Cabanillas” e da exposta polo instituto Francisco Asorei que consistiu nunha “Fotobiografía de Ramón Cabanillas”.
As xornadas continuarán ao longo do día de hoxe cunha conferencia de Antón Santamarina, do Instituto da Lingua, que dará paso á representación do perfomance “En pé”, unha acción en vivo sobre o poema de Cabanillas polo grupo Ad Hoc. Tamén exporán as súas experiencias o instituto Ramón Cabanillas e o colexio de Corvillón. O programa pararase ata a vindeira semana, na que os participantes nas xornadas farán un percorrido guiado polos lugares emblemáticos na vida do autor.

NOTA DE “MEIS, CADERNO DE BITÁCORA”: O que non conta Luis Rei é que o descubridor do achádego foi un coñecido funcionario do Concello de Meis. Esta “suposta” desvelación xa fora dada a coñecer hai anos por Luis Rei noutros medios de comunicación como A Nosa Terra.